F18 Wedstrijdvaren

Meevaren in de Formule 18 Klasse

Je hebt de smaak te pakken en je wilt een F18 regatta gaan varen, en wellicht wil je zelfs meedoen aan de hele wedstrijdenreeks dit jaar – zie onze F18 Zeilkalender! Of misschien heb je plannen om mee te doen aan één van de populaire  internationale F18 regatta’s, waaronder de jaarlijks gehouden Worlds of de uniek voor de F18 georganiseerde long distance races, zoals bijvoorbeeld de Archipelago Raid of de St. Barth Catacup.

Dan heb je het volgende nodig om mee te kunnen varen: 

1. Tenminste één bemanningslid (de verantwoordelijke persoon aan boord) heeft een wedstrijdlicentie. Deze wordt uitgegeven door het Watersportverbond. 

Het andere bemanningslid heeft (tenminste) een bemanningslicentie. Dit is niet nodig als hij/zij zelf al een wedstrijdlicentie heeft. 

Meer informatie over het verkrijgen van wedstrijdlicenties en bemanningslicenties vind je hier.

2. Beide bemanningsleden zijn lid zijn van de Nederlandse F18 Klasse. Meer informatie hierover vind je op de Lidmaatschap pagina (*). Eventueel kun je ter plekke lid worden, maar voor onze penningmeester betaal je het liefst vooraf zodat alle contributies direct via de bankrekening van de klasse lopen.

3. Een meetbrief (*) voor jouw F18 catamaran. Meer informatie over het verkrijgen van een meetbrief vind je op de Meetbrief pagina.

Doe mee!!! Bekijk de F18 Zeilkalender en maak je agenda alvast vrij.

Ook buitenlandse teams zijn van harte welkom bij onze regatta’s. De enige voorwaarde die wij aan hun deelname stellen is dat zij alle formaliteiten in hun eigen land geregeld hebben, inclusief de meetbrief voor hun F18.

(*) Weet je niet zeker of je lid wil worden, en vaar je liever eerst een keer een regatta mee voordat je wilt beslissen, dan kan de klasse je voor één evenement een dispensatie geven.  Misschien heb je een tweedehandse F18 van iemand overgenomen en zat er bij de boot geen meetbrief (meer)?  Dat hoeft geen groot probleem te zijn omdat we aan de meetstickers op de boot en zeilen kunnen zien dat de boot al een keer gemeten is – we kunnen dan ter plekke kijken of de boot in orde is.  

Reacties zijn gesloten.